Vraag:
Is een gevarieerde voeding nodig tijdens het backpacken?
J.T. Hurley
2012-01-25 07:37:45 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Vaak ben ik bij het plannen van eten voor een backpacktocht sterk afhankelijk van een zeer grote hoeveelheid uiterst gevarieerde trailmix, en gooi ik alleen wat schokkerige en een paar "kookbare" maaltijden in voor de afwisseling. Ik heb hier (voor zover ik weet) geen ziekte van gehad, maar een vriend uitte zijn bezorgdheid dat het gebrek aan afwisseling problemen zou veroorzaken gezien de stress van de wandeling. Bied ik mezelf een slechte dienst?

Het is misschien een goed idee om - ongeveer - aan te geven hoe lang u gaat backpacken. Een paar dagen of meer dan een week? Een paar weken?
Ik hoor graag van iemand over echte eiwitbehoeften. Een NOLS-blogpost bespreekt onderzoek dat een verlies van spiermassa (en vet) laat zien na NOLS-cursussen. Lijkt een interessante plek om met voeding te beginnen.
Vijf antwoorden:
#1
+11
xpda
2012-01-25 07:54:45 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Het duurt meer dan 4-5 dagen om problemen te krijgen met een beperkt dieet, zolang je maar genoeg krijgt van kortdurende dingen zoals zout (wat normaal gesproken geen probleem is). Toch neem ik meestal wat Flintstone-kauwtabletten en gedehydrateerde maaltijden mee om gezond te zijn.

Hebt u een referentie voor "Het duurt meer dan 4-5 dagen om problemen te krijgen met een beperkt dieet"?
#2
+10
Kate Gregory
2012-12-16 22:59:07 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ik zou je voedingsbehoeften opsplitsen in lange, middellange en korte termijn.

Zaken als vitamine C en vitamine A zijn voor de lange termijn. Een week of twee als je ze tekort komt, zal je geen problemen bezorgen tijdens de reis, noch daarna wanneer je terugkeert naar je normale eetpatroon. Je kunt ze in wezen negeren, wat een beetje jammer is, omdat dit de gemakkelijkste tekortkoming zou zijn om op te lossen door een multivitamine of andere supplementen te nemen.

Middellange termijn zou vet en eiwit zijn. De meeste mensen eten veel eiwitten - beef jerky, noten in de trailmix, pindakaas - en krijgen ook voldoende vet. Als je om de een of andere reden maaltijden zou eten zoals "pasta met boter maar geen kaas" en "witte rijst met groenten", dan zou je misschien een tekort aan eiwitten hebben. (Ik zeg misschien omdat granen wel wat proteïne bevatten, en we hebben doorgaans minder nodig dan we denken.) Dit zou zich vooral manifesteren als te snel honger hebben, gezien de hoeveelheid werk die je doet, en misschien niet goed slapen. Als het lang genoeg volhoudt, kunt u ook last krijgen van spijsverteringsproblemen. Uit het lezen van boeken over lange expedities lijkt het een maand zonder vet en heel weinig proteïne te duren voordat dysenterie begint.

Op korte termijn zijn vezels je grote zorg. Als je geen fruit of groenten eet, en je hebt witmeelbrood en -pasta, witte rijst enz. Genomen en geen peulvruchten, dan krijg je misschien geen vezels. Afhankelijk van uw leeftijd kan dit ervoor zorgen dat u zich binnen een paar dagen erg ongemakkelijk voelt. Gooi een beetje uitdroging omdat je zweet en drinkwater niet altijd bij de hand is, en je zou je erg bekneld kunnen voelen.

De oplossing voor vezels kan zo dichtbij zijn als je trailmix, als deze vol gedroogd fruit zit. Als je het gedroogde fruit negeert, of als je trailmix vol zit met M&Ms, dan moet je ervoor zorgen dat je wat groenten eet. Een gedroogde soepmix kan leiden tot lekkere lunches en doet dat voor je, of misschien probeer je vaker te koken. Of u kunt aandacht besteden aan die advertenties die zijn gericht op 50+ mensen en een vezelsupplement meenemen - het soort dat u in water roert, is waarschijnlijk het beste.

Als u zich zorgen maakt: "Ik voel me gezond en sterk, mijn lichaam werkt prima tijdens de reis, maar ik bereid me voor op een langdurig gezondheidsprobleem met af en toe een week van deprivatie "Ik zou ondubbelzinnig zeggen dat je dat niet bent. Een gewoonte van zakken chips op de bank die jaren meegaat, kan dat; een week zonder voldoende vezels of vitamine A niet.

+1, maar laat de witte rijst maar thuis. Het heeft bijna alle voedingsstoffen verwijderd, dus het zijn lege koolhydraten. Bovendien raakt het te snel het lichaam omdat het te gemakkelijk verteerbaar is. Ik gebruik in plaats daarvan bruine rijst. Het duurt langer om te absorberen en bevat nog steeds voedingsstoffen. Maar meestal gaat het om de absorptiesnelheid.
+1 - vezel is iets waar ik meestal spijt van heb als ik het oversla.
#3
+5
Don Branson
2012-12-16 03:07:51 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ik denk niet dat een beperkt dieet gezondheidsproblemen veroorzaakt. (voorbehoud, ik ben geen dokter ...)

Maar onthoud dat wandelen doorgaans een inspannende activiteit is. Je hebt energie nodig, en heel veel. U hebt energie op korte termijn nodig, op middellange termijn en op lange termijn. Een maaltijd van volkoren pasta met wat tonijn of zalm uit een zakje en wat toegevoegde olijfolie en zout geeft je op korte termijn energie uit de koolhydraten, op middellange termijn uit het eiwit en op lange termijn uit de vetten, plus wat zout om aan te vullen wat je hebt verloren terwijl je gehydrateerd blijft. Ik kan het veel langer volhouden en de heuvels zijn minder indrukwekkend als mijn dieet op schema ligt. U wordt dus waarschijnlijk niet ziek, maar het kan zijn dat u zelf tekortschiet.

#4
+3
Dante Martinez
2012-06-05 16:56:51 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Dit hangt ook af van de inhoud van uw beperkte dieet. Je kunt, indien nodig, maandenlang van niets anders dan bonen en rijst leven. Trailmix en schokkerig, waarschijnlijk niet zo veel.

Een van de ergste dingen die je op een trail kunt eten, is trailmix. Het verteren van noten duurt erg lang en de broodnodige calorieën worden verbrand om ze te verteren. Vlees van welke soort dan ook is moeilijker verteerbaar en schokkerig is nog erger. Het vlees of de jerky leveren je tenminste de broodnodige eiwitten op. Trailmix zal je buik vullen, maar het is niet bijzonder voedzaam of calorierijk vanwege zijn dichtheid.

Vind goede recepten voor bonen en rijst. Deze bevatten veel meer calorieën per dichtheid en leveren de koolhydraten, suikers, vetten en eiwitten die je nodig hebt.

Interessant met de noten: het is mij altijd aangeraden om noten mee te nemen op tochten (bergen en zee / rivier) omdat ze helpen om verzadigd te voelen. Is dat maar de helft van het verhaal?
Ik zou geïnteresseerd zijn in een citaat voor de noteninformatie. Wat raadt u aan als bron van vetten?
#5
+1
Danubian Sailor
2012-06-05 12:45:48 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Sommige mensen hebben een grote weerstand tegen een beperkt dieet.

Ik heb veel verhalen gehoord van de mensen die ik tijdens bergbeklimmen heb ontmoet over hun bergtochten, waarbij hun dieet voornamelijk op griesmeel was gebaseerd. poeder vermengd met melkpoeder (iets dat ik niet eet vanwege lactose-intolerantie). Een van hen zei dat hij na ongeveer 1,5 week 10 kg was afgevallen ... maar hij voelde zich nog steeds goed ...

Het calorieverbruik voor middelzware backpacken voor een man is echter ongeveer 5000- 6000 per dag, dus best wel hoog (ik heb meegewerkt aan metingen).



Deze Q&A is automatisch vertaald vanuit de Engelse taal.De originele inhoud is beschikbaar op stackexchange, waarvoor we bedanken voor de cc by-sa 3.0-licentie waaronder het wordt gedistribueerd.
Loading...