Vraag:
Hoe behandel ik een blaar? Hoe kan ik voorkomen dat ik ze in de eerste plaats krijg?
studiohack
2012-01-25 05:51:33 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Als ik met een nieuw paar laarzen aan het wandelen ben of als ik al een tijdje niet meer heb gewandeld, kunnen mijn voeten blaren krijgen.

Hoe kan ik een blaar behandelen en blijven wandelen? Zijn er dingen die ik kan doen om blaren te voorkomen?

mogelijk duplicaat van [Hoe behandel ik hotspots / blaren als ik geen moleskin heb?] (http://outdoors.stackexchange.com/questions/1/how-do-i-treat-hot-spots-blisters-when- ik-heb-geen-mollevel)
Ik denk dat het geen duplicaat is, aangezien de andere vraag aangeeft dat je geen EHBO-doos hebt
Dit gaat ook over ** het voorkomen van blaren **.
Ik realiseer me dat dit een oude vraag is, maar ik denk dat het beter als twee aparte vragen kan dienen. Iedereen?
Duck tape! We hebben altijd een rolletje voor het tapen van hakken.
Zes antwoorden:
#1
+10
Ryley
2012-01-25 06:29:16 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Hier is mijn magische behandelingsmethode voor blaren. Je moet dit spul in je set hebben:

  1. Lanoline: ja, ook wel bekend als schapenvet. Verkocht in apotheken als hulpmiddel voor moeders die borstvoeding geven. Het is in wezen een smeermiddel dat een blaar blij maakt en niet blijft plakken aan wat je eroverheen doet. Je plakt een klodder hiervan rechtstreeks op het blarengedeelte. Polysporine of dat soort dingen gaan niet zo goed mee als dit spul.
  2. Lamswol : neem een ​​beetje hiervan en bedek de lanoline. Normale wattenbolletjes knippen het niet.
  3. Athletic Tape : Gebruik grote stroken plakband om het blarengedeelte te bedekken en genoeg aan elke kant om de plakband vast te houden. Maak een flink aantal lagen. Je weet dat het genoeg is als je je laars weer aantrekt en lopen geen pijn meer doet.

Je kunt dit doen en het laten zitten tot het einde van je reis. Idealiter wil je de opstelling de eerste dag niet nat maken. Als het naar buiten stroomt, bedek de hele puinhoop dan met één laag ducttape.

Ik weet eerlijk gezegd niet waarom het werkt, maar ik heb met deze methode een aantal vreselijk nare blaren gerepareerd en heb honderden kilometers gelopen daarna. Een bijzonder ding gebeurde op de Pacific Crest Trail, toen ik door een woestijngedeelte liep, droeg ik een groot cirkelvormig gebied van mijn hiel. Toen ik uiteindelijk tot stilstand kwam in het eerste stukje schaduw dat ik vond, bracht dit spul samen me weer in beweging zonder pijn. Zonder eraan te rommelen kon ik daarna dagenlang lopen, 30 + km per dag.

Wow geweldig! bedankt hiervoor. +1! :)
#2
+8
Chris
2012-01-25 06:09:50 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Het is erg belangrijk om een ​​paar laarzen te krijgen die goed passen. Ga naar een gerenommeerde wandelwinkel en laat een deskundige assistent je meerdere soorten laarzen met verschillende pasvormen geven en kijk welke het beste aanvoelt. Het veranderen van de dikte van de binnenzool kan een grote hulp zijn om de juiste pasvorm te krijgen.

Het op de juiste manier inbreken van je laarzen kan een enorme hulp zijn. Draag ze een uur rond het huis, dan een paar uur de volgende dag, dan een korte wandeling van 20 minuten en verleng geleidelijk de lengte van de wandeling. Het helpt uw ​​voeten te wennen aan de laarzen, en vormt de laarzen naar de vorm van uw voet.

Blaren zijn een goede behandeling als u al blaren heeft - sommige mensen gaan er niet mee door, maar het is de moeite waard om ze eens te proberen.

Bewerken. Ik vergat sokken te noemen. Zorg voor goede wandelsokken, speel met verschillende diktes. Soms kan het dragen van liner sokken (hele dunne sokken die je onder je normale sokken draagt) blaren voorkomen.

#3
+6
Richard Holyoak
2012-10-04 13:29:32 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ik heb altijd Compeed-blaarpleisters gebruikt om een ​​blaar te behandelen. Het is alsof je de blaar bedekt met een tweede, duurzamere huid. Het is de bedoeling dat u de pleister laat zitten totdat deze op natuurlijke wijze valt, wat voor mij meestal drie of vier dagen is. Ze zijn een beetje duur, maar je voeten zullen je er dankbaar voor zijn.

Overigens ben ik op geen enkele manier bij Compeed aangesloten.

Mijn vader heeft onlangs het John Muir-pad gelopen. Voordat hij vertrok, vroeg hij me om Compeed blisterpleisters op te zoeken en hem op te sturen omdat hij ze niet kon krijgen waar hij woont.
Ik heb deze in de meeste omstandigheden behoorlijk succesvol gebruikt. Hoewel ik in de zomer vaak op paden ben die door veel water gaan, en de Compeed het gewoon niet zo lang volhoudt als normaal. Maar ze gaan beter mee dan moleskin onder dezelfde omstandigheden!
Ben het er nadrukkelijk mee eens, Compeed-pleisters zijn geweldig. Ik gebruikte ze voor drie dagen wandelen nadat mijn hielen net pijnlijk begonnen te worden, maar nog geen blaren hadden. Helemaal geen ongemak meer en ze waren nog steeds zo goed vastgelijmd aan het einde van de drie dagen dat ik nog steeds een warme douche nodig had om ze te verwijderen.
#4
+4
DaleSwanson
2012-10-06 03:46:00 UTC
view on stackexchange narkive permalink

De andere antwoorden zijn goed, maar hier is mijn persoonlijke ervaring, evenals enkele algemene adviezen die ik niet zag.

Oorzaak - De twee oorzaken van blaren tijdens het wandelen zijn vocht en wrijving. Dit betekent dat je je voeten droog wilt houden en niet wilt wegglijden, en dat is waar goede schoenen voor komen, zoals hierboven vermeld.

Proactief - Je moet blaren vroeg behandelen. Terwijl u aan het wandelen bent, zult u wellicht een "hete plek" opmerken, wat zoals het klinkt, gewoon een plek op uw voet is die enigszins warm of heet aanvoelt. Ze doen geen pijn, en je zult in de verleiding komen om het gewoon te negeren. Maar een hotspot vormt altijd een blaar, meestal snel. Bovendien is de oorzaak vaak iets eenvoudigs op te lossen, zoals een opeenhoping van een sok of een beetje zand. Op het moment dat je een hotspot voelt ontstaan, stop dan en doe je laars uit, kijk naar de plek en probeer erachter te komen wat de oorzaak is. Veeg uw voet af, indien mogelijk met alcohol. Trek je laars weer aan en probeer je sokken aan te trekken zodat ze glad zijn en niet opeengestopt.

Als de hotspot hierna nog steeds aanwezig is, kun je proberen hem te beschermen met wat mollevel of een ander suggesties om te voorkomen dat het een volle blaar wordt.

Reactief - Aan het eind van de dag, nadat zich blaren hebben gevormd, heb ik gemerkt dat ontsmettingsalcohol redelijk goed werkt. Het droogt ze uit en maakt de huid de volgende dag moeilijker. Ik heb meestal een klein flesje van 91% bij me (dat ook een antiseptisch middel en een vuuraanzet is). Alcohol verdringt water en droogt dan erg snel. Als je voeten veel zweten tijdens een wandeling, kun je zelfs proberen ze halverwege de wandeling af te vegen met alcohol.

Popping - De algemene vuistregel is dat je geen blaren moet laten knappen. Als je echter meer moet wandelen, heb ik gemerkt dat de blaar toch bijna altijd vanzelf zal springen. In dat geval is het beter om hem in een schone omgeving te stoppen in plaats van in je vuile, bezwete laars. Neem een ​​naald en verwarm deze in een vlam om te steriliseren. Maak een paar gaten nabij de basis, net genoeg om de vloeistof te laten wegvloeien. Reinig het gebied voor en na met alcohol.

#5
+1
DavidR
2012-10-15 06:45:21 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Je vermeldt dat het nieuwere laarzen zijn in je bericht. Je kunt ze ook voldoende dragen om er zeker van te zijn dat je ze hebt ingebroken VOOR je grote wandeltocht. Draag ze naar het werk (als je ermee wegkomt). Draag ze op de trapmaster in de sportschool (als je sessies van 20 minuten doet, is blaren misschien niet zo erg, en je kunt ervoor zorgen dat je ducttape / mollen je voeten ophaalt waar je een blaar krijgt).

#6
+1
Adrian Ber
2017-01-11 03:02:52 UTC
view on stackexchange narkive permalink

De meest succesvolle methode voor mij is het gebruik van veel sheaboter. Voor en na een fysieke activiteit. Voordat het wrijving vermindert en als hydraterend werkt. Daarna kan het als behandelingscrème worden gebruikt omdat het uw huid hydrateert.



Deze Q&A is automatisch vertaald vanuit de Engelse taal.De originele inhoud is beschikbaar op stackexchange, waarvoor we bedanken voor de cc by-sa 3.0-licentie waaronder het wordt gedistribueerd.
Loading...